יום שישי, 2 בנובמבר 2012

Beauty Pageant - מאחורי הקלעים

לפני כחודש, סוף סוף, אחרי מי יודע כמה זמן של תכנון וחוסר התאמה בלו"זים, הצלחתי לשתף פעולה עם הגברת הראשונה של דוגמניות האנדרגראונד - Tina Dubrovsky.

סשן הצילום התחלק לשניים - צילום אופנה בסגנון האהוב עלינו, אפל ודרמטי:



וקונספט אחר שעליו אכתוב היום.



בתקופה האחרונה, אני משחק עם אלמנטים שונים של תאורה, כדי לחדש לעצמי ולאתגר את עצמי. לא שחסר לי מה ללמוד, אבל לפעמים אני שמח לברוח מהיחסית שיגרתי.

זה התחיל כשראיתי באחד הבלוגים, צילום אופנה בו האירו על דוגמנית בפאטרן שנעשה ע"י מכונת קרני לייזר כלשהי, מה שגרם לי להיזכר בפעם שנכחתי בהופעה מעולה של מיקה שדה, בה אחד הנגנים שיחק עם עט לייזר שהביא מחו"ל שהיה עליו ראש מסתובב שהאיר על התקרה בצורות מעניינות. בזמנו לא חיברתי אחד ועוד אחד אבל אותו פוסט בבלוג אופנה, דחף אותי לנסות שימוש משלי בטכניקה המעניינת.

E-bay הוא מקום מושלם למצוא צעצועי תאורה מעניינים יחסית מאוד בזול.
שם מצאתי Laser Pointer מהסוג שרציתי (בתמונה):


ובהמשך השיטוטים באתר מצאתי עוד גוף תאורה שראיתי בו פוטנציאל לשימוש מעניין:



זאת מנורה שאמורה לדמות את מערכת הכוכבים ואם היא מייצגת את מפת הכוכבים באמת או לא זה ממש לא משנה, זה ממש יפה וכיף ללכת לישון עם זה בחדר חשוך.

מה שחיפשתי היו אלמנטים ליצירת אוירה שונה ואולי חלומית. משהו שיוכל לשחק תפקיד משנה, או אולי אפילו ראשי, בעיקר אחר ולשנות קצת את המאזן המוכר בתמונה.

הניסיון כלל שני שלבים, אחד היה שימוש בתאורות החדשות בעצמן ושימוש שני כתוספת לאור פלאשים רגיל. כאן היה האתגר לתאם בין העוצמות השונות של הצעצועים לפלאשים של סטודיו שבעוצמת התפוקה הקטנה ביותר שלהם, הם מתגברים לחלוטין על עוצמת האור שהצעצועים מסוגלים לתת.
המסקנה היתה שהדרך לשלב בין תאורת סטודיו לתאורה מהלייזר לדוגמא, היא להשתמש ב-Modeling light של הפלאש. (לפלאש סטודיו יש נורה נפרדת של אור רציף וחלש יותר שנועדה לתת לנו מושג איך תשפיע התאורה של הפלאש על הנושא המצולם).

דוגמא לשימוש במנורת הכוכבים לבדה:


דוגמא לשימוש במנורת הכוכבים כאור צד עם אור ירוק מוחזר מהתקרה:


הבעייתיות באור הזה היא שהוא חלש ביותר, הוא מגיע כשבתוכו נורה מצחיקה בגודל של זרת עם תפוקה שמספיקה בעיקר לחדר חשוך לגמרי ומטה. יכולות ISO טובות כמו נגיד של ה-Canon 5D markIII ועדשה עם נניח צמצם 1.8 יעזרו מאוד לנצל את האור הזה לדברים מעניינים.
התמונה למעלה צולמה ב-2500 ISO והיא שמישה לחלוטין.


את ניסוי הלייזרים התחלתי בסשן קודם עם מאפרת העל והדוגמנית בפוטנציה - ענבל רוטנברג.  התמונה שמעטרת את הבאנר של הבלוג היא מהסט הזה. בתמונה כאן הנחתי את המצלמה על חצובה, צמצם פתוח לגמרי, צילום בטיימר וחשיפה של 2 שניות. כאן בתנועות מהירות קישקשתי עם ציין הלייזר על ענבל כשרק תאורת Modelling יוצרת הפרדה מהרקע השחור מצד שמאל.


עוד ניסיון עם תאורת מודלינג מצד ימין של המצלמה. כאן אפשרות לראות את אחת הצורות שהראש שמורכב על עט הלייזר מייצר.

בסופו של דבר מהסשן נולדה גם התמונה הזאת שאני אוהב:

אם נחזור לרגע, לסשן היותר מאוחר עם טינה, לקחתי יותר רחוק את העניין בכך שכבר דאגתי לבקש מחמתי שביקרה מסין שתמצא לי עוד עט לייזר בשווקים שלהם.
כך הגיע אליי גם עט עם לייזר בצבע ירוק שמרגיש לי שנותן הספק חזק יותר (ובטח פחות חוקי במקומות מסויימים בעולם).
בזכות זה יכולתי כבר לשלב קצת אור פלאש אז שמתי ג'ל כחול על פלאש אחורי וזה מה שיצא:


יש כאן שילוב של לייזר ירוק, אור הכוכבים (צבע כתום על המרפק) והאור הכחול מאחור שנותן את הטון על האוירה.

לסיום אחד הפריימים האהובים עליי מהסט עם טינה:






דף הפייסבוק שלי מתעדכן בתדירות גבוהה על עבודות חדשות ולינקים מעניינים שאני מוצא ברחבי האינטרנט לגבי צילום. תרמו בלייק, זה כדאי.
את רוב התמונות מהפוסט הזה אפשר לראות באיכות מלאה באתר הרישמי שלי:
www.ofirabe.com
---------------------------------------------------------------------------------
לקוראי מגזין קומפוזיציה - הגליון החדש כולל ראיון שערכתי עם הצלם המשפיע דרו גארדנרשם הוא מספר על התפתחותו, ומציג עבודות ידועות לצד פחות ידועות אבל מרשימות למדי. בעיקר גארדנר עונה על כל שאלה ושאלה שלי בלי לחסוך. הבן אדם פשוט מעניין.






5 תגובות:

  1. רעיון מקסים! כיף שיש רעיונות ועוד יותר כיף שמיישמים אותם... המשך כך .. דוקים ישמעמם אותך :)

    השבמחק
  2. אחלה פוסט, לגבי מנורת הכוכבים, לדעתי אתה יכול פשוט להוציא את כל בית הנורה לדחוף שם ספידלייט ואז תהיה לך תאורה חזקה יותר :)

    השבמחק
  3. זהירות!!! לייזר, ובמיוחד לייזר ירוק הם מסוכנים ביותר לעיניים ויכולים לגרום לעיוורון בקלות.
    בתמונה ABE_4534 ואחרות נראה שהלייזר פוגע בעיניים של הדוגמנית גם אם זה בצורה לא ישירה. זה מסוכן מאד.
    נא לשים לב, אני כמעט עשיתי לעצמי חור ברשתית ממשחקים כאלה, מאז לא מתקרב לזה.

    השבמחק